Wednesday, October 22, 2008

I - Mahakarya Cinta : GERAMNYAAA!!!ARHGGGHHH!!!


GERAM YANG MEMBARA SEMAKIN MENYEMARAK. SIAPA SURUH KAU SAKITKAN HATIKU – ZANZILAWATI IZZRUNNIE.



Zuraizee cuba mencekak lengan Zanzilawati Izzrunnie semula tetapi sempat dielakkan oleh Zanzilawati Izzrunnie yang kini berlari secara mendadak ketika lif sedang ternganga mulutnya. Zuraizee terperanjat dan tidak terkejar olehnya langkah Zanzilawati Izzrunnie yang sudah jauh ke hadapan. Dia melaung kepada Zanzilawati Izzrunnie agar menunggu dirinya tetapi laungannya tidak dihiraukan oleh gadis itu.

Zanzilawati Izzrunnie hanya menayang wajah selamba yang dingin ketika pintu lif tertutup.

Zuraizee pantas menuruni tangga dengan harapan dia tidak akan terlepas jejak Zanzilawati Izzrunnie.

Zanzilawati Izzrunnie kembali mengatur jalannya dengan cermat menuju ke tempat kenderaan awam yang terdapat di hadapan tempat kerjanya sebaik sahaja mulut lif memuntahkan orang-orang yang berada di dalamnya. Pada hari itu, dia tidak mahu pulang dengan Zuraizee. Hatinya masih sakit dengan tingkah jejaka itu. Biarlah dia ubati hatinya terlebih dahulu sebelum kembali baik dengan Zuraizee.


“Adik.... tunggu!!” Zuraizee melepaskan mengahnya seketika sebelum mengejar Zanzilawati Izzrunnie semula.

Zanzilawati Izzrunnie yang mendengar suara dari gunung itu terus membuka langkah seribu kerana dia tidak mahu ditangkap oleh Zuraizee semula. Dia tidak menoleh ke belakang lagi. Yang penting dirinya selamat daripada cengkaman jejaka itu.

Zuraizee yang melihat Zanzilawati Izzrunnie kembali berlari juga membuka langkah seribu mengejar gadis itu dari belakang walaupun kepenatan menuruni tangga tadi masih melekat di seluruh tubuhnya.

Dalam keadaan kelam-kabut, Zanzilawati Izzrunnie pakat main redah sahaja menaiki bas yang berhenti di hadapannya, walaupun dia tahu bas itu tidak menuju ke arah rumahnya. Hatinya berasa lega apabila bas itu sudah pun berjalan ketika Zuraizee tiba di situ.

Zuraizee melepaskan geram kerana tidak dapat mengejar Zanzilawati Izzrunnie yang sudah dibawa pergi oleh bas awam itu. “Tak guna! Bas apa pulak yang dia naik tu? Isy, budak ni... buat perangai yang tak senonoh.”

Zuraizee kembali berlari mendapatkan keretanya untuk mengejar Zanzilawati Izzrunnie. Untuk beberapa saat, dia berjaya menjejaki kelibat Zanzilawati Izzrunnie.

Zanzilawati Izzrunie sedikit kepucatan apabila melihat kereta Zuraizee mengejarnya dari, belakang.

“Isy, kenapa bapak budak ni berjaya menjejaki aku? Sia-sia saja aku penat berlari. Ya Allah... minta-mintalah dia terlepas jejak bas ni. Aku tak nak jumpa dia. Cikadak tua ni memang tak pernah putus asa.” Zanzilawati Izzrunnie merungut seketika ketika dia melihat lambaian tangan Zuraizee mengisyaratkannya agar turun ke stesen seterusnya. Namun, dia berasa bersyukur bila akhirnya Zuraizee terlepas kerana dihalangi oleh lampu isyarat yang berwarna merah. Dia memegang dada tanda lega.

Manakala Zuraizee pula menghempas keluhan kasar kerana masih tidak berjaya mendapatkan Zanzilawati Izzrunnie semula.

“Tak guna! Terlepas lagi! Isy, lampu isyarat ni... masa aku tengah kejarlah kau bertukar merah. Kelapa santan.” Zuraizee memarahi lampu isyarat yang telah melenyapkan kelibat Zanzilawati Izzrunnie.

No comments: