Monday, February 16, 2009

Jangan Kau Tangisi: EDISI UMRAN ZAHINI


“Tentulah I cemburu bakal isteri I bersayang-sayang dengan orang lain. Siapa yang tak cemburu sayang oii. You tau tak Hezzy, budaya cinta di sini lain sikit caranya daripada biasa. It’s so romantic when we are in love.” Umran Zahini memancing reaksi Haifa Hezzy kerana ingin mengajaknya turut berada di alam percintaan suasana Filipina tanpa menjawab soalan gadis itu terlebih dahulu.

“Macam mana tu?” Pancingan Umran Zahini mengena kerana Haifa Hezzy agak berminat untuk mengetahuinya.

“Mereka yang bercinta di sini pasti ada nama manja untuk pasangan masing-masing. Seronok tau bila dengar mereka memanggil kekasih mereka dengan nama yang telah dipilih. Rasa bahagia sangat dan dunia ni seperti mereka yang punya.” Umran Zahini menerangkan secara mendalam dan Haifa Hezzy sudah faham dengan maksud yang hendak disampaikannya.


“Jadi, you pun nak kita ada nama manja masing-masinglah? Begitu?” Haifa Hezzy tidak jemu menatap wajah pujaan hatinya. Umran Zahini mengulum senyuman.

“Kalau boleh. Tapi you bolehkanlah juga ya.” Rayu Umran Zahini. Rayuannya yang sebeginilah membuatkan Haifa Hezzy tidak betah untuk menolak setiap permintaannya.

“Nama manja apa yang kita nak guna?” Haifa Hezzy juga sudah mula terpikat dengan percintaan gaya Filipina. Apa salahnya mencuba sekadar untuk menghiburkan pasangan hati masing-masing. Bukannya melanggar peraturan dalam Islam pun. Kan ...

“I ada fikirkan satu nama. Apa kata you panggil I honey dan I panggil you sweetheart?” Cadang Umran Zahini tetapi tidak disetujui oleh Haifa Hezzy kerana panggilan untuk dirinya tidak berapa enak.


“Tak naklah panggil honey terus, I seganlah. Apa kata I panggil you Han untuk singkatan honey dan you panggil I Babe untuk singkatan baby. Sweetheart tak sedaplah.” Haifa Hezzy pula mencadangkan dan cadangan itu terus diterima oleh Umran Zahini kerana singkatan nama manja yang dipilih begitu ideal sekali.

“I setuju. Mulai dari sekarang, I panggil you Babe dan you panggil I Han.” Umran Zahini terseyum puas.

“Okey Han. Tapi you tak jawab lagi soalan I kenapa you datang sini? Sepatutnya you keluar dengan papa you kan?” Haifa Hezzy masih menagih jawapan yang masih belum dijawab oleh Umran Zahini kerana pemuda itu telah menukar topik perbualan mereka.

“I datang cari youlah. Program dengan bapa I dibatalkan atas sebab-sebab tertentu. Sebenarnya Babe, I nak bawa you ke satu tempat. You siap sekarang ya, I tunggu you kat bawah.” Umran Zahini menyatakan hasratnya.

“Ke mana?”

“Rahsia.” Umran Zahini menarik tangan Haifa Hezzy turun daripada beranda supaya wanita itu dapat bersiap seberapa segera. Haifa Hezzy akur.

No comments: