Monday, February 16, 2009

Jangan Kau Tangisi: I Selesa Di Sisi You Babe, Begitu Jua Dengan I Han ...


“I juga berharap begitu Han dan I selesa bertemu dengan papa you. Beberapa minggu kita baru balik, I dah mula rindu dengan papa you, hasienda you, tita, tiyo dan juga Maria.” Jujur Haifa Hezzy meluahkan rasa hatinya.

“Maria juga rindukan you. Setiap hari sms I suruh kirim salam pada you. Malah semua yang ada di sana rindukan you. Babe, you rindu kat I tak?” Umran Zahini sudah mula mengungkapkan madah dari taman jiwanya.

“Hindi ko alam.” Haifa Hezzy membalas dalam bahasa Tagalog yang bermaksud ‘aku tidak tahu’ membuatkan Umran Zahini sedikit merajuk.


“O, talaga (Oh, ye ke)?. Yelah, siapalah kita ni untuk dirindui, kan?” Wajah merajuk Umran Zahini menjengkelkan Haifa Hezzy.

“Hesy, mengada-ngada pula! Bila you rancang nak bawa I jumpa inay you?” Haifa Hezzy menukar tajuk perbualan kerana dia begitu malu berbicara soal hati walaupun dengan orang yang dia sayang.

“Kalau tak ada aral, akhir bulan depan Insya-Allah.” Haifa Hezzy cuma mengangguk menyetujui dengan rancangan yang telah diaturkan oleh Umran Zahini. Walaupun dia gembira tetapi dia tidak tahu kenapa hatinya berdebar semacam untuk diperkenalkan kepada emak jejaka itu.

“Han, you tak mengantukkah? I dah tak larat nak angkat mata lagi ni.” Haifa Hezzy sudah tidak tahan mengantuk dan jikalau boleh dia hendak masuk tidur dengan segera.


“Mata I tak rasa mengantuk jika dapat menatap wajah you. You ni cantik tau Babe walaupun tanpa secalit make-up. I suka tengok you in natural beauty.” Balas Umran Zahini memuji kecantikkan kekasih hatinya membuatkan Haifa Hezzy berada di awangan seketika.

“Dahlah tu. Kembang I nanti, habis struktur badan I yang separuh langsing ni. I betul-betul mengantuk ni Han, you janganlah dera I.” Haifa Hezzy masih boleh bergurau walaupun dalam keadaan terlalu mengantuk ketika itu. Kasihan pula Umran Zahini melihatnya memaksa mata untuk dibuka lalu Umran Zahini akhirnya bersedia untuk pulang.

“Yelah... Yelah Babe. I pun nak balik ni. Miss kita (aku merinduimu).” Umran Zahini masih hendak dengar ungkapan cinta daripada bibir Haifa Hezzy walaupun dia tahu dia tidak akan dapat kerana Haifa Hezzy begitu malu untuk berbuat demikian.


“Aalis ka na!” Haifa Hezzy membalas dalam bahasa Tagalog juga yang bermaksud ‘pergilah’.

“Sige, diyan ka na (Okey, jumpa lagi, bye).” Balas Umran Zahini pula.

Haifa Hezzy mula memusing badannya untuk naik ke bilik namun sebelum Haifa Hezzy meneruskan langkah, Umran Zahini kembali memanggilnya. Haifa Hezzy tidak sedar batang tubuh Umran Zahini sudahpun berada di sisinya ketika nama wanita itu dipanggil.

“Hezzy...” Dengan malas Haifa Hezzy berpaling.

Kemudian dengan sepantas kilat tanpa sempat sebarang ayat keluar daripada bibir Haifa Hezzy, satu ciuman kasih hinggap di pipi wanita itu. Haifa Hezzy terperanjat. Matanya kembali terbuka luas namun belum sempat dia memarahi Umran Zahini, jejaka itu sudah pun melarikan diri. Dia geram dengan tindakan drastik jejaka itu, namun jauh dari dasar sudut hatinya dia berasa gembira dengan hadiah yang menjadi miliknya. Haifa Hezzy kembali memegang pipinya dengan sekuntum senyuman.

No comments: